Akademie
Ons Leerders presteer.
Top 10- Matrikulante 2021:
Mardi Swart- 91% gemiddeld (7A’s).
Willis Viljoen- 90% gemiddeld (7 A’s).
Jaden McCarthy- 89% gemiddeld (6 A’s).
Jané du Toit- 88% gemiddeld (6 A’s).
Hildemarie Swart- 87% (5 A’s).
Renken Meiring- 86% gemiddeld (8 A’s).
Chanté Fourie- 83% (5 A’s).
Christine-Mari Pienaar- 81% (4 A’s).
Milla Cilliers- 81% (3 A’s).
Juan du Preez- 80% (4 A’s).
Universiteitsvrystelling:
Hoër Volkskool Potchefstroom- 142 matrieks het tersiêre studies (92,26%)
Graadstudies- 105 matrieks (67,74%)
Diplomastudies- 38 matrieks (24, 52%)
Matrikulante met die meeste A-simbole/ Dux-leerders
Dux leerling- Mardi Swart met ‘n 91% gemiddeld
Leerling met meeste A’s- Renken Meiring met 8 A’s (86% gemiddeld).
Aantal A-simbole:
Aantal A+-simbole van Hoër Volkskool Potchefstroom- 45 matriekleerders
Aantal A-simbole van Hoër Volkskool Potchefstroom- 129 matriekleerders
Aantal B-simbole:
Aantal B-simbole van Hoër Volkskool Potchefstroom- 200 matriekleerders
Bevorderingsvereistes en Vakkeuses
Volkies bied die volgende vakke aan;
REKENINGKUNDE:
Finansiële aantekening en die verskillende nansiële rekords, bestuursrekeningkunde en die bestuur van nansiële bronne, asook etiese aspekte met betrekking tot nansiële aangeleethede.
BESIGHEIDSTUDIES:
Studie van die sakeomgewing, sakegeleenthede, sakerolle en funksies van besighede.
SIVIELE TEGNOLOGIE:
Studie van konsepte en beginsels wat in die boukundige omgewing gebruik word. Hierdie vak skep en verbeter die boukundige omgewing op so ‘n wyse dat dit die lewensgehalte van beide die individu en die samelewing bevorder en die volhoubare gebruik van die omgewing verseker.
REKENAARTOEPASSINGSTEGNOLOGIE:
CAT sluit basiese konsepte met die gebruik van programmatuur en netwerke, gevorderde woordverwerking, sigblaaie, databasis, aanbiedingsvaardighede, kommunikasiemodusse en -gereedskap en webontwerp (HTML), in. Die vak bestaan uit ‘n teoretiese en praktiese komponent.
VEBRUIKERSTUDIES:
Fokus op drie areas: voedsel en voeding, kleding, behuising en meublement.
Die vak Verbruikerstudie lê die fondasie vir verbruikersopleiding wat leerders sal ontwikkel in verantwoordelike en ingeligte verbruikers. Die vak sal ook bydra tot die verbetering in die kwaliteit van verbruikers in die ontwikkeling van die Suid- Afrikaanse ekonomie. Verbruikerstudies berei leerders ook voor om die nodige kennis, vaardighede, waardes en houdings aan te leer om voedsel of kleding te vervaardig en bemark sodat dit in verbruikers se behoeftes sal voorsien.
EKONOMIE:
Studie van die mikro-ekonomie, die makro-ekonomie, ontwikkelingsekonomie en ander sake wat verband hou met die ekonomie.
INGENIEURSGRAFIKA EN -ONTWERP (IGO):
Onderrig internasionaal – erkende beginsels wat beide akademiese en tegniese toepassings het. Die klem in IGO is om spesi eke basiese kennis en verskeie tekentegnieke en -vaardighede te onderrig sodat die IGO-leerder in staat sal wees om tekeninge te kan interpreteer en te produseer in die konteks van Meganiese Tegnologie en Siviele Tegnologie.
GEOGRAFIE:
Dit is die studie van die siese en menslike prosesse asook ruimtelike patrone op aarde op ‘n geïntegreerde wyse oor tyd en ruimte. Geogra e maak sin uit ‘n komplekse wêreld wat beïnvloed word deur baie verskillende kragte soos plaaslike/internasionale verbintenisse, die agteruitgang van die omgewing, beweging van mense, nansiële kapitaal en maatskaplike en politieke kon ik. Geogra e verbreed jou denke en laat jou die omgewing waarin jy leef beter verstaan. Jy leer die weer en klimaat interpreteer. Jy leer ook die siese bou van die omgewing beter verstaan.
GESKIEDENIS:
Geskiedenis help om mense se optrede in die verlede en die uitwerking wat dit op die hede en die toekoms het, te begryp en te evalueer. Geskiedenis bou die kapasiteit van mense om ingeligte keuses te maak ten einde konstruktief tot die gemeenskap by te dra. Leerders ontwikkel die vermoë om te kan redeneer en tot gevolgtrekkings te kom.
GASVRYHEIDSTUDIES:
Dit is die studie van die teoretiese en bedryfsaspekte van voedsel- en drankvoorbereiding en -bediening. Jy ontwikkel ‘n begrip van die onderskeie sektore en diverse kontekste wat in die gasvryheidsbedryf aangetref word.
INLIGTINGSTEGNOLOGIE (IT):
In IT leer jy hoe om oplossings vir IKT’s te ontwikkel deur IKT’s, insluitend tegnologie: apparatuur, programmatuur, netwerke en e-kommunikasie te gebruik en te verstaan, asook die beginsels van programmering te verstaan deur ‘n programmeertaal te gebruik om oplossings vir probleme te ontwikkel deur toepassingsprogrammatuur met programmering te integreer.
TALE:
Tale vorm die basis van alle leeraktiwiteit en stel jou in staat stel om in verskeie kontekste te kommunikeer deur verskillende vorms van kommunikasie te gebruik.
AFRIKAANS HUISTAAL:
Dit is die taalvaardigheidsvlak wat die bemeestering van interpersoonlike kommunikasievaardighede vir sosiale situasies en die kognitiewe akademiese vaardighede bevorder wat noodsaaklik is vir leer oor die kurrikulum heen. Hierdie vak bevorder leerders se literêre, estetiese en verbeeldingbevoegdhede sodat hulle oor die vermoë beskik om die wêreld waarin hulle leef te herskep, te bedink en te bemagtig.
ENGELS EERSTE ADDISIONELE TAAL:
Dit is die taalvaardigheidsvlak wat die basiese interkulturele en interpersoonlike kommunikasievaardighede benodig in sosiale situasies en die kognitiewe akademiese vaardighede noodsaaklik vir leer oor die kurrikulum heen, re ekteer.
LEWENSORIËNTERING:
Hier leer jy hoe om ‘n gebalanseerde lewenstyl aan te neem en jou lewe verantwoordelik te bestuur deur kennis, vaardighede en waardes te ontwikkel wat jou in staat sal stel om ingeligte keuses oor jou persoonlike welstand, burgerlike verantwoordelikhede, deelname aan siese aktiwiteite en ‘n keuse van ‘n beroep uit te oefen.
LEWENSWETENSKAPPE:
Dit is die studie van siologie en anatomie, siektes, selle en weefsels, ekologie en bevolkingsdinamika, biotegnologie, biodiversiteit en mediese tegnieke, biochemie, die etiek van wetenskap, evolusie en genetika, sodat die leerders vir studierigtings in die mediese- en paramediese beroepe voorberei kan word.
WISKUNDIGE GELETTERDHEID:
Om die wiskunde wat jy reeds geleer het (en ietwat meer) te gebruik om sin te maak uit die wêreld waarin jy leef en dit te kan verduidelik en te verander – ‘n wêreld wat getalle, formules, gra eke en tabelle gebruik om inligting te kommunikeer. Jy sal die selfvertroue en vermoë ontwikkel om daaglikse situasies en probleme aan te pak wat aanvanklik ingewikkeld gelyk het weens die wyse waarop dit voorgekom het.
WISKUNDE:
Jy sal leer om wiskundige en lewenswerklike probleme op te los deur van ‘n reeks wiskundige gereedskap gebruik te maak. Hierdie gereedskap is gegroepeer volgens onderwerpe soos algebra, calculus, meting, trigonometrie, statistiek, waarskynlikheid en nansiële wiskunde.
TEGNIESE WISKUNDE:
‘n Universele wetenskaptaal wat gebruik maak van simbole, notasies in die beskrywing van numeriese, geometriese en geogra ese verwantskappe. Dit is ‘n menslike aksie wat insluit waarneming, verteenwoordiging en die ondersoek van patrone en kwalitatiewe verhoudings binne ‘n siese en sosiale verskynsel en tussen wiskundige voorwerpe opsigself. Dit help die ontwikkeling van verstandelike prosesse wat logiese en kritiese denke verbeter, akkuraatheid en probleemoplossing wat benodig word in besluitneming.
Wiskundige probleemoplossing stel ons in staat om die wêreld ( sies, sosiaal en ekonomies) rondom ons te verstaan en leer ons om kreatief te dink. Die doelwit van Tegniese Wiskunde is om die Wetenskap van Wiskunde op ‘n tegniese vlak toe te pas, met die klem op TOEPASSING en nie abstrakte idees nie.
MEGANIESE TEGNOLOGIE:
Dit is die studie van tegnologiese prosesse vanaf konseptuele ontwerp deur die tegnologiese proses van praktiese probleemoplossing tot die toepassing van wetenskaplike beginsels. Die vak bied gespesialiseerde ruimte vir die verbetering van verskillende meganiese prosesse, dienste en stelsels in die produksie en vervaardiging van goedere en produkte.
MUSIEK:
Die studie van musikale uitdrukking en kommunikasie deur musiek uit te voer en te skep, asook om in groepsverband of alleen musiek uit te voer, te improviseer, te bewerk en te komponeer, word hier ontwikkel. Die vak dek ‘n wye reeks praktiese en teoretiese komponente, insluitend klassieke, ligte, jazz-, gospel-, Afrika- en popmusiek.
FISIESE WETENSKAPPE:
Hier leer jy hoe om siese en chemiese verskynsels deur wetenskaplike ondersoek na te vors. Deur die toepassing van wetenskaplike modelle, teorieë en wette, leer jy hoe om gebeure in die natuurlike omgewing te verduidelik en te voorspel.
TEGNIESE WETENSKAPPE:
Die doel van Tegniese Wetenskap is om leerders toe te rus in die fokusareas van Tegnologie naamlik, Pas en Draaiwerk en Houtbewerking. Wetenskaplike konsepte en vaardighede sal vir leerders met ‘n tegniese oriëntasie meer toeganklik wees. Vaardighede wat van leerders verwag gaan word sluit in: onderskeidingsvermoë, kommunikasie, meting, ontwerp en navorsing, ontwerp en vergelyking, modelformulering, identi sering en beheer van veranderlikes, waarneming en vergelyking, interpretasie, voorspelling, probleemoplossing en re ektering. Kernvaardighede is die praktiese toepassing en waarneming van simulasies. Tegniese Wetenskap berei leerders voor vir verdere opleiding, indiensneming, burgerskap, ‘n holistiese ontwikkeling en sosio-ekonomiese ontwikkeling.
Die ses hoofareas van Tegniese Wetenskappe is:
- Meganies Golwe, Klank en Lig
- Materie en Materiale Hitte en Termodinamika
- Elektrisiteit en Magnetisme Chemiese verandering
TOERISME:
Toerisme is die studie van die aktiwiteite, dienste en industrieë wat ‘n reiservaring aan groepe of individue bied. Dit is die studie van die verwagtinge en gedrag van toeriste en die ekonomiese, maatskaplike en omgewingsinvloed van toerisme op Suid-Afrika. Onderwerpe wat gedek word, sluit in: toerisme sektore, kaartwerk en toerbeplanning, toerisme-attraksies, volhoubare en verantwoordelike toerisme, plaaslike-, streeks- en internasionale toerisme (in en uit Suid-Afrika), kultuur- en erfenistoerisme, buitelandse valutaverhandeling, kommunikasie en kliëntediens en bemarking.
VISUELE KUNSTE:
Hier leer jy om twee- en driedimensionele visuele taal te ontdek en toe te pas deur kunsmateriaal kreatief te gebruik, om op papier of doek te skep wat die geestesoog kan sien en om galerye en museums, kunsbedrywe, kunsbestuur, gemeenskapskunssentrums, kunssentrums, kultuurdorpe, kulturele toerisme en ander kunsgebeure te waardeer.